Τρίτη 9 Απριλίου 2013

▪ Η Άσκηση του Μήνα - Απρίλιος 2013

 Του Νίκου Ζανταρίδη                                                            
 Το 4ο Θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων                               
Έστω η συνεχής συνάρτηση $f:R\rightarrow{R}$ για την οποία ισχύουν:
$f(R)=(0,+\infty)$ και
$f(x+f(y))>f(x-f(y))$
για κάθε $x,y\in{R}$.
1) Να δείξετε ότι η $f$ είναι γνησίως αύξουσα στο $R$ 
2) Να βρείτε τα όρια
$\displaystyle\lim_{x\rightarrow{-\infty}}f(x)$, $\displaystyle\lim_{x\rightarrow{+\infty}}f(x)$
3) Θεωρούμε τη συνάρτηση
$g(x) =\left\{\begin{matrix}\frac{1}{x} \cdot \int_x^{2x} f(t) dt, &x \neq 0 \\ \\f(0) \phantom{xxxxxxx}, &x = 0 \end{matrix}
\right.$
α) Να δείξετε ότι η $g$ είναι γνησίως αύξουσα στο $R$
β) Να δείξετε ότι
$\int_{2^{ν-1}}^{2^ν}f(t)dt>2^{ν-1}\int_{1}^{2}f(t)dt$
όπου $ν\in{N}$, $ν\geq2$.
γ) Αν επιπλέον η $C_f$ έχει στο $+\infty$ ασύμπτωτη την ευθεία $y=2x$, να βρείτε τα όρια:
$L_1=\displaystyle\lim_{x\rightarrow{+\infty}}\int_{x}^{2x}\frac{f(t)}{x^2}dt$ και
$L_2=\displaystyle\lim_{x\rightarrow{+\infty}}(f(2x)-2f(x))$.
 Το 4ο Θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων                               
Κάντε κλικ εδώ, για να το εκτυπώσετε και στους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε τη λύση του θέματος, από τον συνάδελφο Μιχάλη Σουλάνη:

8 σχόλια:

  1. Αυτό θεωρείται "διασκεδαστικό" ;;;
    Και πριν το πείτε εσείς, "ομολογώ" ότι δεν ξέρω να το λύσω...
    Κάτι τέτοια είναι που με έκαναν να "παρατήσω" το Λύκειο...
    Τα καημένα τα παιδάκια, τι τραβάνε από κάποιους...
    Και τους καημένους τους γονείς... Πόσα πληρώνουν γι αυτά...
    Συγνώμη, αλλά...
    Κ.Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κ. Λαμπρινίδη, ο βαθμός δυσκολίας του 4ου θέματος είναι πολύ μεγάλος και αυτό δεν καθορίζεται από το eisatopon, ούτε από τον κ. Ζανταρίδη, αλλά από το Υπουργείο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εννοείται δεν αναφέρθηκα ειδικά στον κο Ζανταρίδη ή στο eisatopon...
    Αναφέρομαι σε όλους όσους φτιάχνουν αυτά τα πράματα, από υπουργείο μέχρι συναδέλφους μαθηματικούς...
    Και δεν ισχυρίζομαι ότι έχω δίκιο, εκφράζω προσωπική άποψη...
    Και ξαναλέω, πριν από εσάς, ίσως επειδή εγώ δε μπορώ να τα χωνέψω...
    Δεν ξέρω πώς αλλιώς θα μπορούσαν να είναι "φυσιολογικότερα" τα πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλα δεν εχετε καταλαβει τοσα χρονια οτι τα θεματα μαθηματικων και φυσικης ειναι μονο για τα παιδια που εχουν διακριθει σε διαγωνισμους της μαθηματικης εταιρειας η της ενωσης ελληνων φυσικων;τα αλλα τα παιδια -η μαζα-δηλαδη το πολυ να παρει ενα 10-12 το πολυ.και ευχαριστημενα να ειναι κιολας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω εγραψα 18,6 στη φυσικη και 18 μαθηματικα στις πανελλαδικες φετος και δεν συμμετειχα ποτε σε κανενα τετοιο διαγωνισμο απ αυτους που αναφερατε. Μια απλη μαθητρια ημουν. Με συγχωρειτε μα κανετε μεγαλο λαθος.

      Διαγραφή
  5. η διδακτικη των μαθηματικων πασχει.Μας εφαγε η αναλυση την ωρα που η γεωμετρια εχει παρει την κατιουσα...μιλαμε για κρυφο φερμα σε συναρτηση ολοκληρωμα που καταληγει σε διαφορικη για ευερση τυπου μιας συναρτησεις και τα παιδια δεν εχουν ιδεα απο στοιχειωδη ευκλειδια γεωμετρια...δυστυχως....το συστημα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι λύσεις πότε θα αναρτηθούν; Είναι ήδη 9 Μαιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δυστυχώς ή ευτυχώς όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια και μόνο με ένα μπαλτά γίνονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή