Τρίτη 21 Μαΐου 2013

▪ Διάνοιες και διαδικασίες

Του Απόστολου Δοξιάδη                                                         
Είδα το λάθος πρόβλημα $Δ_3$ των Πανελλαδικών της Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων παραδέχεται ότι "δόθηκε μία ασύμβατη υπόθεση" η οποία, όμως συμπληρώνει "ουδόλως επηρεάζει την επίλυση του θέματος." Άρα, καταλήγει, θα βαθμολογηθεί κανονικά η άσκηση. Για να καταλάβει κανείς περίπου τι τάξεως είναι το λάθος ας πούμε το εξής παράδειγμα από άσκηση στη ζωολογία. "Μια πολική αρκούδα πετά σε ύψος 3000 μέτρων πάνω από τη γη με ταχύτητα 10χλμ την ώρα. Αν ξεκινήσει από το σημείο α (περιλαμβάνεται διάγραμμα) και θέλει να πάει στο β, πόση ώρα θα της πάρει;" Υπ' όψιν, το μάθημα είναι η ζωολογία!
Όταν λοιπόν είναι τόσο εξωφρενική η αρχική παραδοχή, με ποια λογική μπορεί ο έρμος μαθητής να αγνοήσει τον κατάφωρο παραλογισμό της αρχής και να μείνει σε τι; Στην "ουσία του προβλήματος"; Μα ποια είναι η ουσία, αφού και την αρχή και το τέλος της άσκησης τα γράφει ο ίδιος άνθρωπος, πότε είναι ουσιαστικός και πότε παραληρεί; Λυπηθείτε τα παιδάκια, καλοί μου άνθρωποι, και ακυρώστε την άσκηση. (Και την επόμενη, ίσως, λόγω του σοκ που θα έχουν πάθει.) Και ας υποστεί κάποιο έλεγχο η διάνοια που συνέταξε την άσκηση, και η διαδικασία που την επέτρεψε.

1 σχόλιο:

  1. Ρωτάω τώρα γώ με το φτωχό μυαλό μου:
    Πηγαίνοντας τον προβληματισμό του κου Δοξιάδη (και όχι μόνον αυτού φαντάζομαι..)ακόμα παραπέρα, αφού η επιτροπή είχε το πρωτοφανές θράσσος να δώσει μια τέτοια απάντηση, αν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια γράψει:
    Eφόσον η υποθεσή μας δέχεται ότι η αριθμητική δεν έχει συνοχή, μιας και ένας θετικός αριθμός μικρότερος από 1 έχει τετράγωνο μεγαλύτερο από 1 ισχύει όχι μόνον αυτό που μας ρωτάτε αλλά και ότι είμαι μια ωραία θυληκιά πεταλούδα (αν και είμαι αναμφισβήτητα αρσενικός ελέφαντας!)
    Σε έναν κόσμο παραλογισμού ,σε ένα σύστημα χωρίς συνοχή υπάρχει πλήρότητα! Κάθε πρόταση είναι θεώρημα! "
    Άριστα 20! θα έβαζα σε ένα τέτοιο γραπτό ,καθώς θα επεδείκνυε βαθύτερη γνώση Μαθηματικών απ'αυτή του/των θεματοδοτών.
    Πάντως, το "..η διαδικασία που την επέτρεψε" που λέει ο κος Δοξιάδης, είναι νομίζω το μεγάλο ζουμί της υπόθεσης που πρεέπιε να απασχολήσει.
    Σιχαίνομαι τις θεωρίες συνωμοσίας γενικά, αλλά έχω αρχίσει να πιστεύω ότι υπάρχει συνωμοσία κάποιων που αποσκοπεί στο να κάνει την μητέρα των Επιστημών απεχθή για τη νεολαία... Κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή