Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

▪ Διάλογοι

ΗΛΙΑΣ: Πόσα θα μας δώσεις για χαρτζιλίκι;
ΜΠΑΜΠΑΣ: Αρκετά. Αν $x$ είναι το χαρτζιλίκι του Κυριάκου και $y$ το χαρτζιλίκι του Ηλία, από το τετράγωνο του ημιαθροίσματος, αφαιρέστε το τετράγωνο της ημιδιαφοράς. Θα βρείτε 24.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ: Εγώ δικαιούμαι περισσότερα, είμαι μεγαλύτερος.
ΗΛΙΑΣ: Δύο Ευρώ περισσότερα από μένα θα σου δώσει, Κυριάκο. Αν και εγώ τα δικαιούμαι, γιατί το βρήκα πρώτος.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ: Κι εγώ το ίδιο βρήκα. Φέρε, πατέρα, τα έξι Ευρώ! 
Πώς σκεφτήκανε και φτάσανε στο αποτέλεσμα αυτό τα παιδιά;
Τον γρίφο μου τον έστειλε ο φίλος του eisatopon Γιώργος Φραγκάκος, από τα Χανιά.
 Διασκεδαστικά Μαθηματικά    www.eisatopon.blogspot.com     

3 σχόλια:

  1. Ωραίος ο Πατερόλακας!
    Πάντως, και να με ζμπαθάς σύντεκνε,αλλά κορόιδα πιάστηκαν ο Κυριάκος και ο Ηλίας!
    Τώρα ο πατέρας τους θα τους δώσει σύνολο 4+6=10 ευρόπουλα. Ενώ ,είχε όλη την καλή διάθεση και ΜΕ ΥΠΕΡΒΟΛΗ (η ((x+y)^2)/4 - ((x-y)^2)/4 είναι η υπερβολή xy=24 καιέχει 8 θετικές λύσεις (κι άλλες 8 αρνητικές, μπηχτοκέφαλα και συμμετρικά ως προς το κέντρο αξόνων)θα μπορούσαν να του πάρουν ο ένας 24 και ο άλλος 1 ευρώ, κι ας τα μοίραζαν μετά τα κοπέλια όπως ήθελαν! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τώρα βέβαια ,αν υποθέσουμε πως θέλουμε να αποφύγουμε το περιττό άθροισμα ,ώστε να μην έχουμε -με πρακτική αριθμητική- δεκαδικούς να υψώνουμε στο τετράγωνο , 12 και 2 υπολογίζονται μια χαρά εύκολα, και πάλι δίνουν σούμα= 14 >10. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μεταξύ κατεργαρέων, ειλικρίνεια, λέει ένα παλιό ρητό στον Πειραιά. Το κονδύλι προέβλεπε ένα δεκάευρω και για τους δύο. Τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή